Kurban Bayramı’nda Beslenme

Kurban Bayramı’nda Beslenme - Türk Kalp Vakfı

Bayram boyunca kırmızı et tüketiminin miktarı ve sıklığının artmasıyla birlikte kalp-damar hastaları, diyabet hastaları, hipertansiyon hastaları ve böbrek hastaları risk altındadır. Ancak alınması gereken önlemlerin herkes için geçerli olduğunu unutmayın, Kurban Bayramı’nda da besin seçimine, porsiyon kontrolüne ve besin gruplarının dengeli dağılımına dikkat edin.

  • Özellikle mide rahatsızlıkları çekiyorsanız, eti 24 saat beklettikten sonra tüketin.
  • Pişirmek için buzluktan çıkartılan etleri, yine buzdolabının alt raflarına indirerek çözdürmeli, çözdürülen eti hemen pişirilmeli, tekrar dondurmamalısınız.
  • Pişirme yöntemi olarak; kızartmalardan ve kavurma yerine haşlama, fırınlama ve ızgara gibi yöntemler tercih edebilirsiniz.
  • Etler mangal yapılacaksa; kömürleşecek şekilde kızarmamasına dikkat edin. Kömürleşen etler her zaman kanser riski taşır, aynı zamanda etin ateşe yakın olması B1, B12, folik asit gibi vitaminlerin kaybına yol açmaktadır.
  • Etleri sebzelerle birlikte pişirebilir veya etlerin yanında C vitamininden zengin sebze/salata/ taze sıkılmış meyve suyu tüketebilirsiniz. Etler, C ve E vitaminini içermediği için bu sayede hem sebzelerde bulunan C vitamini ile demirin emilimini arttırmış hem de besin çeşitliliğini sağlamış olursunuz.