Okullar Açılıyor… Sağlıklı ve Doğru Beslenme Çocukların Okul Başarısını Arttırıyor.

Okullar Açılıyor… Sağlıklı ve Doğru Beslenme Çocukların Okul Başarısını Arttırıyor - Türk Kalp Vakfı

Öğrencilerin bedensel ve zihinsel gelişimlerini tamamlamaları ve başarılı bir eğitim dönemi geçirmeleri için beslenme düzenlerini oluşturmak oldukça önemli. Bu düzeni oluştururken anne-babalara da büyük görevler düşüyor.

Yapılan araştırmalar kahvaltı yapan çocuklarda şişmanlık görülme oranının daha az olduğunu ve düzenli yapılan kahvaltının öğrenmeyi olumlu yönde etkilediğini, konsantrasyonu arttırdığını ortaya çıkarmıştır.

Peynir, ekmek ve yumurta kahvaltının temelini oluşturan besinler olmalıdır. Bu besinlere ek olarak kahvaltıda içecek olarak süt tercih edilebilir. Çocuğunuz süt sevmiyorsa içine bal ya da pekmez koyarak tatlandırabilirsiniz.

Okulda yemek veriliyorsa okul yönetiminden menüleri isteyip, düzenli olarak takip ederek, çocuğunuzu seçimler konusunda bilgilendirin.

Beslenme çantası hazırlıyorsanız; tam tahıllı ekmek ile hazırlanmış sebzeli-tavuklu sandviç, ayran; peynirli tost, küçük salata, kuru meyve karışımı; ton balığı-yeşillik ile hazırlanmış bir sandviç, taze sıkılmış meyve suyu gibi menüler sağlıklı alternatifler olacaktır.

Evde cips, çikolata, bisküvi, gazlı içecekler, hazır meyve suları bulundurmamaya özen gösterin. Unutmayın siz bu besinleri tüketirken o da yemek isteyecektir.

Çocuğunuz dışarıda yemeyi seviyorsa hamburgerin yanında patates kızartması ve kola yerine ayran ve salata isteyerek daha sağlıklı bir öğün oluşturmayı teklif edin veya hamburger-patates yediği gün diğer öğünlerinde sebze ve meyveyi arttırması gerektiğin anlatın.

Bütün bunları yaparken çocuğunuzu asla zorlamayın. Ona yiyeceği besinlerden sağlayacağı faydaları eğlenceli oyunlar ile anlatabilirsiniz. Böylece kendini baskı altında hissetmeyecek ve severek yemek yiyecektir.