Dünya Sağlık İçin Hareket Et günü 

Gittikçe daha hareketsiz bir toplum oluyoruz. Bu durum beslenme alışkanlıklarımızla beraber metabolik durumumuz üzerinde olumsuz etki gösteriyor hiç şüphesiz. Sonuç olarak diyabet, hipertansiyon ve damar sertliği gibi kronik sağlık sorunları giderek artan sıklıkta karşımıza çıkmakta. Egzersizin bu kronik hastalıkların sonuçlarını geri döndürme üzerine bir etkisi olmasa da; hastalıkların seyri, ortaya çıkış zamanı ve şiddeti ile ilgili olumlu etkileri pek çok çalışmayla ortaya konmuş durumda.

Ölçülü ve uygun egzersizin bu sağlık problemleri ve hatta organ kanserleri üzerinde pek çok potansiyel yararları olduğu biliniyor. Diğer taraftan egzersiz, fizyolojik yaşamsal faaliyetlerimizin aksaksız sürdürülebilmesi için de gerekli. Ölçülü ve uygun egzersiz deyince, elbette ki; egzersizin de uygun koşullarda yapılması vurgusunu yapmak istiyoruz: Kısaca haftanın dört ila beş günü 30 dk. civarında, tempolu yürüyüş veya ona eş değer bisiklet, yüzme gibi özellikle bacaklardaki kas gruplarını çalıştıracak egzersizleri tavsiye ediyoruz. Egzersiz için en uygun saatlerin sabah saatlerinden ziyade akşam yemeğinden sonraki 1-2 saat sonrası olduğunu vurgulamakta yarar var, mümkünse açık havada ve doğada yumuşak tabanlı bir egzersiz ayakkabısı ile yapılacak egzersiz, egzersizin yol açabileceği düşünülen ortopedik sorunlardan ve olumsuzluklardan bizi koruyacaktır.  

Diğer taraftan egzersiz öncesi mutlaka karbonhidrat içeren gıdalar uygun ölçekte alınmalıdır, bu durumda basit şekerler ve atıştırmalıklardan ziyade kompleks karbonhidratlar tercih edilmelidir, egzersiz sonrası sıvı ve mineral alımı da dikkat edilmesi gereken bir diğer husustur. Egzersiz vurgusunu yaparken;  yarışmalı ve ağır sporlardan kaçınmak gerektiğini belirtmekte yarar var.

Sağlıklı bir yaşam için en ucuz ve kolay yaklaşım egzersiz!