Doğru Besin Seçimi Yaparak Bağışıklık Sisteminizi Kuvvetlendirebilirsiniz

Protein; vücudun savunma mekanizmasının bir parçasıdır. Yağsız et, yumurta, kurubaklagiller, deniz ürünleri gibi farklı protein kaynaklarından tüketin.

A Vitamini; ağız, mide, solunum sisteminin enfeksiyonundan koruyarak bağışıklık sistemini destekler. Havuç, lahana, ıspanak, kırmızı dolmalık biber, kayısı, yumurta ya da A vitamin ile güçlendirilmiş süt veya tahıllar A vitamininin iyi kaynaklarıdır.

C Vitamini; antikor oluşumuna katkıda bulunarak bağışıklık sistemini güçlendirir. Portakal, mandalina, greyfurt, biber, çilek, maydanoz C vitamininin iyi kaynaklarıdır.

E vitamin; antioksidan olarak çalışır ve serbest radikalleri nötralize ederek bağışıklık sistemini güçlendirir. Bitkisel yağlar (ayçiçek yağı gibi), E vitamin ile güçlendirilmiş tahıllar, yağlı tohumlar tercih edilebilir.
Çinko; bağışıklık sistemini düzenli çalışmasına yardımcıdır. Çinko yağsız et, kümes hayvanları, deniz ürünleri, süt, tam tahıllı ürünler, fasulye ve fındık da bulunur.