Sıcak Havalarda Beslenme ve Su Kaybı

Sıcak havalarda vücudun su ihtiyacı artmaktadır. Artan hava sıcaklığı ve nem ile deri, solunum, idrara ve dışkı ile normalden fazla su kaybı gerçekleşir. Bu kayıp elektrolit kaybı ile beraber, tansiyon dengesizliği, baş ağrısı ve halsizlik yorgunluk yapabilir.

Sıcak havalarda beslenmenizde; su, vitamin ve mineral içeriği yüksek meyve, sebze ve tam tahıllara daha çok yer vermeye çalışın.

Sıcak ile birlikte terleme oranı arttığı için elektrolit dengesini sağlayacak yoğurt, ayran cacık gibi besinleri tüketebilirsiniz.

Kızartma, yağlı etler ya da sakatatlar yerine ızgara, buğulama, haşlama olarak hazırlanmış ve yağı alınmış etleri tercih edin.

Kan şekerinizin hızla yükselip, hızla düşmesine sebep olan yağlı, şekerli, ağır tatlılar yerine dondurma veya sütlü tatlılar tercih etmeye çalışın.

Kadınlarda günde 2 litre, erkeklerde günde 2,5 litre su tüketimi önerilen miktarlardır. Bu miktarın altına düşmemeye çalışın.

Su içmek için susamayı beklemeyin ve düzenli su için. Su tüketmek zor geliyorsa içine sevdiğiniz meyvelerden ya da nane, limon vb ekleyebilirsiniz. Ayrıca soğuk bitki çayları, şekersiz olarak meyvenin kendisi ile pişirilmiş kompostolar, ev yapımı limonata, ayran, kefir ve sade maden suyu gibi içecekleri tercih edebilirsiniz.