Yaşlılıkta Beslenme

  • Yaşlılık, 65 yaş ve üstü olarak tanımlanmakta ve 65–74 yaş arası genç yaşlı, 75–84 yaş arası yaşlı, 85 yaş ve üstü ileri yaşlı olmak üzere 3 dönemden oluşmaktadır.
  • Yaşlılarda düzenli kahvaltı önemlidir. Kahvaltıda, beyaz ekmek, poğaça, açma gibi glisemik indeksi yüksek besinler yerine tam tahıllı ekmekler; reçel, yağ gibi kalorisi yüksek besinler yerine az yağlı peynir, yumurta gibi protein içeriği yüksek besinler ve domates, salatalık, biber, maydanoz gibi vitamin-minerallerden zengin besinlere yer verilmelidir.
  • Sebze ve meyvelerin, içerdikleri flavonoidler sayesinde kalp hastalıkları ve bazı kanser türlerinden koruyucu etkileri mevcuttur. Günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketmeye özen gösterin.
  • 65 yaş üzerindeki kişilerde sık görülen, beyin kanamaları ve ölümlere yol açabilen hipertansiyondan korunmak için günlük tuz tüketimi sınırlandırmaya çalışın.