Yılbaşında Beslenme

Yılbaşı gibi özel bir gecede herkes sevdikleriyle, dostlarıyla, arkadaşlarıyla birlikte olup eğlenmek, keyif almak isterken farkında olmadan yeme içme konusunda ölçü kaçabiliyor.  
 

  • Uzun saatler hiçbir şey yemeden yılbaşı yemeğini beklemek metabolizmanın yavaşlamasına ve akşam yemeğinde ölçüyü kaçırmanıza neden olabilir. Öğün atlamayın.
  • Kuruyemişler besleyici özelliklerinin yanında iyi birer enerji kaynağıdır. Farkında olmadan bitirilen çerez kaseleri, tek tek alınan cipsler ve ardından yenecek olan akşam yemeği alkolle birleşince masum olmaktan çıkabilir. Bu yüzden atıştırmalık gıdaları ölçülü tüketmeye dikkat etmelisiniz.
  • Meze tüketiminde abartıya kaçmamak son derece önemli. Eğer mutlaka meze yemek istiyorsanız, beyaz peynir ve yoğurtlu mezeleri tercih etmeye özen gösterin. Kızartma ve humus gibi yağlı ve karbonhidratlı besinlerden kaçının.  
  • Yılbaşı yemeklerinde alkol tüketmek susama hissini azalttığı için su tüketimi yetersiz olabiliyor. O nedenle yemeğe başlamadan önce 2 bardak, yemek sırasında da 2-3 bardak su içmeyi unutmayın.
  • Alkol vücutta doğrudan yağa dönüşen bir maddedir, vücuttan atılması ter ve boşaltım sistemiyle olur.  Bu nedenle alkol alırken mutlaka yanında su tüketilmelisiniz ve fazla kaloriden kaçınmak için beraberinde meyve veya tatlı tüketmemeye çalışın. Alkol alınan günün ertesinde de mutlaka 3-3,5 litre su içmeye çalışın.